WORLDEE a APPY MARCO získají podporu od investičního fondu Lighthouse Ventures

Cestovatelský deník WORLDEE a mobilní aplikace APPY MARCO, která pomáhá se správou dokladů na cestách, získají podporu od investičního fondu Lighthouse Ventures.

První prosincový týden patřil na MVŠO startupům. Devět projektů se postavilo před investory Michala Zálešáka (Lighthouse Ventures), Petra Huška a Barboru Tobolovou (Presto Ventures) s cílem získat jejich podporu.

Cestovatelský deník WORDLEE pomůže k lepším zážitkům

Konzultace a investici, která se může vyšplhat až na 200 tisíc eur nakonec získal ambiciózní olomoucký projekt WORLDEE, za jehož vznikem stojí Tomáš Zapletal a Tomáš Nakládal. „WORLDEE je v podstatě sociální síť, kde mohou cestovatelé sdílet nejenom zážitky z cest a kompletní itineráře. Pokud například nemáte čas naplánovat vaši cestu, můžete využít itinerář jiného uživatele WORLDEE, kde najdete informace o místech, která navštívil včetně údajů o čase. Můžete tak vidět stejné památky a spát ve stejných hotelech. Díky spolupráci s projekty jako je Kiwi nebo Booking nabízí WORLDEE třeba i možnost zprostředkovat nejlevnější letenky nebo nabídnout vhodné alternativy pro ubytování,“ zmiňuje Tomáš Zapletal.

Na cesty bezpečně s APPY MARCO

Druhý oceněný projekt APPY MARCO nabízí možnost správy cestovních dokladů, ale i možnost propojení s úřady, které uživatele například upozorní na míru nebezpečí navštívené lokality. V současné době spolupracuje start-up s více než 80 cestovními kancelářemi a agenturami, které podobný systém potřebují, ale ani velcí hráči, jako je například společnost Invia, nejsou schopni podobnou aplikaci vyvinout. Právě komplexnost a rozvinuté partnerské vazby stojí za zájmem investorů, kteří se projekt rozhodli podpořit.

Projekt Daruju krev má značný potenciál

Mezi nevýherními týmy zaujal porotu například projekt Daruju krev. Jedná se o mobilní aplikaci, která dárcům sděluje, kolika lidem jejich krev pomohla, umožňuje sdílet na sociálních sítích jejich dárcovské úspěchy nebo upozornit na možnost opět darovat krev.

„Daruju krev jsem začal dělat 5 měsíců zpátky, kdy jsem šel darovat krev a jak jsem vyplňoval formulář, napadlo mě, že by bylo dobré vědět, kolika lidem ta krev pomůže, kolika lidem zachrání život,“ zmiňuje David Stančík, autor projektu. Porota ocenila potřebnost projektu i jeho propracovanost, nicméně business model postavený na měsíčním poplatku, který by nemocnice platily za užívání aplikace, jim nepřišel jako nosný, spíše doporučili projektu zaměřit se na oblast CSR a oslovit ohledně financování kraje či města.